Kurser inom Nosework

Välkommen på doftprov hos Väsby BK den 14 maj 2024

Länk till inbjudan

Kursen för dig som vill börja tävla i Nose Work

Det här är kursen för dig som vill börja tävla men skulle vilja ha lite mer kunskap om hur det går till.

På kursen går vi igenom regelverket för Nose Work och hur en klass 1 tävling går till i alla fyra momenten - behållare; inomhussök; fordon och utomhussök.

Du får reda på hur du gör för att anmäla till en tävling och sånt som är bra att veta när man kommer till tävlingsplatsen.

Alla hundar och förare får göra ett sök i varje moment på ett tävlingsmässigt sätt.

Förkunskap: Din hund ska kunna doften eukalyptus och kunna genomföra enklare sök i olika miljöer.

Utrustning: fast halsband eller sele och koppel samt hundens älsklingsgodis och/eller leksak.

OBS! Hunden ska korta stunder kunna vistas i bil eller bur. Hunden ska vara frisk och vaccinerad enligt SKK's rekommendationer och helst också vaccinerad mot kennelhosta.

Vid frågor, kontakta nos@vasbybrukshundklubb.se

Datum:
Lör 20/4 kl. 11.00 - 13:00
Sön 21/4 kl. 11:00 -13:00

Instruktör: Margareta Herrmann - certifierad Nose Work-instruktör och doftprovsdomare.

Kostnad: 700 kr + medlemskap i Väsby BK

Max antal deltagare: 6 st

För att gå kurs hos Väsby BK behöver du vara medlem i klubben. Läs mer om medlemskapet här.