Kurser inom tävlingslydnad

Bästa starten del 1 - Kursstart september 2024

Vill du leka dig fram på ett kul och kreativt sätt för att få ett fantastiskt samarbete, engagemang, högre fart och bättre fokus med din hund? Ja, då är denna kurs perfekt för dig!

Kursen är baserad på boken Bästa Starten av Maria Brandel och Siv Svendsen (No Limit Obedience) och används som grund till alla hundsporter. Du kommer få verktyg att strukturera upp din träning bättre och utveckla dig själv som hundtränare. Vi ska bl.a. blåsa luft i ballonger, jobba med checklistor o stegar. Göra övningar som kaninen, hopp i havet, brända fingrar och mycket mer. Kursen passar hundar i alla åldrar, valpar, unghundar, eller vuxna! I Bästa Starten är alla övningar uppdelade i start, fortsätt, utveckla och banor. För bästa kursresultat är det bra om träning sker mellan tillfällena.

För att genomföra kursen behövs boken Bästa Starten. Den finns att köpa till ett förmånligt pris på Väsby BK vid första kurstillfället.

Datum:
Mån 2/9 kl. 17.30-19.30
Mån 9/9 kl. 17.30-19.30
Mån 16/9 kl. 17.30-19.30
Mån 23/9 kl. 17.30-19.30
Mån 30/9 kl. 17.30-19.30
Mån 7/10 kl. 17.30-19.30

Instruktör:
Carola Juhlander, certifierad valp/allmänlydnad/rallylydnadsinstruktör via SBK. Nyligen avslutad instruktörsutbildning Bästa Starten med Maria och Siv. Har under många år hållit olika kurser främst på Väsby BK, men även kurser för rasklubbar och kompisgäng.
– Det roligaste med att hålla kurser är att möta förväntansfulla kursdeltagare och se hur de förvaltar verktygen de får, tränar, utvecklas och har kul tillsammans med sin hund.
– Min yngsta lagotto Rozzo, nyss fyllda två år, var valp när han böjade Bästa Starten-kursen del 1. Där la vi alla grunder och kunde börja tävla rallylydnad redan vid 10 månaders ålder. Idag är han svensk rallylydnadschampion och vi tävlar även nosework och klass 1 i lydnad. Har även lagotton Felix 14 år som pysslat med många olika sporter dock främst rallylydnad, avslutar Carola.

Pris: 2000 kr + medlemskap i Väsby BK

För att delta på den här kursen behöver du vara medlem Väsby BK. Läs mer om medlemskapet här.